måndag 5 april 2010

Jag känner vårens ankomst

Jag känner vårens ankomst, idag mer än någon annan dag! För det är idag den första rundan gjordes med min goda vän, som också är trädgårdsintresserad, till diverse små lanthandlare i Lunds omgivning. En runda där det för min del inhandlades en stycken benved och en orangegul viol till min balkong. När jag kommit hem började jag städa på balkongen min och röja undan lite. Till min stora glädje upptäckte jag att fler växter än jag trott överlevt den stränga vintern. Även växter jag inte kände till upptäcktes, däribland något som jag tror är skott till japansk lykta:) Försökte mig nämligen på att så sådana förra året med något som jag trodde var med misslyckat resultat. Men icke sa nicke:)

Det kryper i fingrarna mina och ett frö av glädje har börjat gro i min själ.

Välkommen till min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar