måndag 5 april 2010

Regn och rusk ute...

...förtar inte min lycka av att vänta på att mina grodder ska växa upp. När jag besökte Trädgårdsmässan i Västra hamnen i Malmö blev det att jag fastnade vid impectas frösortiment. Fröer jag fick med mig hem var Buskkrasse `Alaska´, Lejongap `Black Queen´, Slingerkrasse `Jewel of Africa´, Vit klockranka `Cathedral bells´, Blomman för dagen `Milky way´ och Luktärt `Black knight´. Någon som har erfarenhet av att så dessa?



Medan vissa av fröerna nyligen har börjat kika upp och vissa hunnit sträcka än lite mer på sig finns det de som fortfarande ligger och kurar nere i jorden. För någon dag sen hade jag bra koll på vad som var sått vad, men efter viss ommöblering när sambon skulle dammsuga råder det nu viss förvirring om vad som finns var, men vad gör det? Förhoppningsvis växer alla upp och visar vem de är:)




Igår var jag och besökte SkånePlantor i Staffanstorp och Plantagen i Lund. Med mig hem följde bland annat några penséer som ska få dekorera balkonglådorna ett tag och två julrosor.





En vackert röd ranunkel som jag fick av min mamma igår får avsluta mitt inlägg.

2 kommentarer:

  1. Vilken söt bild på dig! Jag har ännu inte lyckats klura ut hur man får bilden att synas vid infon om en själv, har nämligen laddat upp en. Milky Way e ju samma blomma för dagen du fått av mig nån gång...klockranka lät spännande. Tror jag sått det men misslyckats. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! jag såg hos Camilla att du behövde lite hjälp med att få in en blogglista. Gå in på Layout, klicka på lägg till gadget, scrolla ner och välj lägg till blogglista =) Lycka till! Så mycket fint du köpt både fröer och plantor . Det bådar gott för en fin balkong i sommar / kram gittan

    SvaraRadera